Každý z nás by si měl uvědomit, že i jeho tělo funguje jako stroj! Samozřejmě v tom smyslu, že aby dobře a co možná nejdéle fungovalo, je třeba mu každý den dodávat kvalitní palivo. Palivem je pro tělo strava a tekutiny, které přijímáme. Pokud váháte, jestli se stravujete dobře, nebo chcete konečně začít, máme pro vás připraveny hlavní zásady zdravého stravování. Nepodceňujte to! Pokud vaše tělo bude dostávat kvalitní palivo, odmění se vám vitalitou a sílou.

Pravidelnost a čas

První ze zásad zdravého stravování jsou čas a pravidelnost. Vaše tělo by nemělo během dne hladovět, ale naopak by mělo dostávat palivo v postupných dávkách, aby mohlo pracovat s energií. Pravidelné stravování přispívá výrazně i k tomu, že neklesá hladina cukru v krvi. Stravovat byste se měli 5x denně, u dětí či osob, které musí dodržovat bezlepkovou dietu, je vhodné zvýšit dávku ještě o jedno jídlo. Na jídlo musíte mít vždy klid a dostatek času. Pokud byste jedli ve stresu, koledujete si o zdravotní potíže jako jsou žaludeční vředy, pálení žáhy apod.

Co se může objevit na vašem talíři?

Pokud chcete jíst zdravě, měli byste se vyhnout příliš tučným jídlům. Místo amerických brambor nebo hranolek vyzkoušejte například zapečené brambory atd. Vyhněte se jídlům smaženým. Vyřaďte i jídla sladká, která ničí nejen postavu, ale mají i neblahý vliv na zuby. Na vašem talíři by se měla objevit zelenina, ovoce a jídla, která jsou upravována šetrným způsobem jako je dušení, vaření v páře aj.

Jak by měl vypadat jídelníček?

Je třeba jíst v menších dávkách. U jídla byste si měli hlídat hodnoty, abyste nepřijímali například nadmíru sacharidů apod. Zkuste si sestavit jídelníček třeba i na týden dopředu. Nebojte se jednu potravinu v jídelníčku využít třeba 2x. Pokud zbude hrachová kaše, nabízí se si druhý den uvařit specialitu jakou je hrachová polévka ze žlutého hrachu apod.